Jak sprzedać dom? Jak najlepiej sprzedać dom – bezpośrednio czy z pośrednikiem? Sprzedaż domu z biurem nieruchomości. Biuro sprzedaży nieruchomości Poznań. Jak się przygotować do sprzedaży domu, od czego zacząć? Jak szybko sprzedać dom?
Jak się przygotować do sprzedaży domu?
Poruszane tematy
Sprzedaż domu to dość skomplikowany i czasochłonny proces. Oczywiście każdy chciałby sprzedać nieruchomość szybko i w dobrej cenie,
i jest to oczywiście możliwe, ale wymaga odpowiedniego przygotowania oraz zaangażowania ze strony sprzedającego.
Co należy zrobić, aby szybko sprzedać dom?
Kluczowe dla całej transakcji jest zgromadzenie niezbędnych dokumentów, a jest ich niemało. Załatwienie wszelkich formalności wiąże się
z koniecznością wizyt w Urzędzie Miasta lub Gminy, Starostwie czy Urzędzie Skarbowym. Każda z tych instytucji ma swój tryb pracy i zdarza się, że na jakiś dokument trzeba czekać nawet kilka tygodni. Warto o tym pamiętać i skompletować dokumentację odpowiednio wcześniej.
Sprzedaż nieruchomości zawsze odbywa się za pośrednictwem i w obecności notariusza. Notariusz przed sporządzeniem aktu informuje obie zainteresowane strony, czyli sprzedającego i kupującego, jakie dokumenty będą niezbędne w ich przypadku.
Dokumentacja potrzebna do sfinalizowania transakcji i sporządzenia aktu zależy od rodzaju nieruchomości i jej statusu prawnego, może więc się różnić w poszczególnych przypadkach.
Jak sprzedać dom – księga wieczysta
Każda nieruchomość – mieszkanie, dom czy działka – powinna posiadać własną księgę wieczystą.
Dotychczas, dla potrzeb notarialnych, należało dostarczyć odpis księgi z Wydziału Ksiąg Wieczystych właściwego sądu rejonowego, ale obecnie wystarczy znać numer Księgi Wieczystej.
Aktualny odpis księgi każdy może uzyskać poprzez rządowy portal ” Elektroniczne Księgi Wieczyste”
https:// ekw.ms.gov.pl/eukw_ogol/menu.do
Dokumenty potrzebne do sprzedaży domu
Rzetelne przygotowanie dokumentów nie tylko znacznie przyspiesza moment zawarcia umowy kupna – sprzedaży nieruchomości, ale może również mieć wpływ na ostateczną decyzję zakupową nabywcy, ponieważ upewnia go, że osoba sprzedająca jest wiarygodna, godna zaufania i szanuje czas innych. Przed sprzedażą domu przygotuj więc:
- Numer Księgi Wieczystej – osoba kupująca nieruchomość może sprawdzić dane na jej temat w rządowym systemie Elektroniczne Księgi Wieczyste
https:// przegladarka-ekw.ms.gov.pl
- Tytuł prawny do nieruchomości – np. akt notarialny, umowa darowizny, akt poświadczenia dziedziczenia, prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku.
- Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z podatkiem od spadków i darowizn ( jeśli dotyczy), ewentualnie
o jego przedawnieniu lub zaświadczenie, że taki podatek nie był należny. - Zaświadczenie z banku o spłacie kredytu ( jeśli kupiłeś dom na kredyt) – dział IV Księgi Wieczystej obejmuje dane na temat hipoteki nieruchomości, w przypadku spłacenia kredytu hipoteka zostaje wykreślona. Można sprzedać dom obciążony hipoteką, ale kupujący musi posiadać wiedzę na ten temat i wyrazić zgodę. W takiej sytuacji bank wydaje zaświadczenie o kwocie pozostałej do spłaty wraz z numerem rachunku oraz zgodę na wykreślenie hipoteki po całkowitej spłacie kredytu.
- Zaświadczenie z Urzędu Miasta lub Gminy o przeznaczeniu nieruchomości – dotyczy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub zaświadczenie o braku planu dla terenu, na którym znajduje się nieruchomość.
- Zaświadczenie z Urzędu Miasta lub Gminy o tym, czy nieruchomość znajduje się w strefie rewitalizacji i związanym
z tym prawem pierwokupu. - Zaświadczenie o przeznaczeniu nieruchomości w uproszczonym planie urządzenia lasów albo braku takich dokumentów dla nieruchomości.
- Zaświadczenie, że w domu nikt nie jest zameldowany – jest to inny dokument, niż potwierdzenie wymeldowania.
- Dokumenty ze Starostwa Powiatowego np. wypis z rejestru gruntów ( z adnotacją, że stanowi podstawę wpisu do Księgi Wieczystej), mapa zasadnicza i mapa ewidencyjna.
- Zaświadczenie o braku zaległości w opłatach dotyczących nieruchomości np. podatku od nieruchomości.
Dodatkowe dokumenty jak np. świadectwo charakterystyki energetycznej budynku będą potrzebne przy sprzedaży domu w trakcie budowy.
Kupujesz nieruchomość i wstępnie podjąłeś decyzję? Masz do dyspozycji narzędzie, dzięki któremu uzyskasz dokładne informacje na temat interesującej Cię działki – Raport o Terenie OnGeo.pl
Jak przygotować dom do sprzedaży?
Masz już za sobą niezbędne formalności i skompletowanie dokumentacji do sprzedaży domu? Przed przygotowaniem ogłoszenia i wizytami osób zainteresowanych Twoją ofertą musisz zadbać o dom i jego otoczenie. Pamiętaj, że niezwykle ważne jest pierwsze wrażenie, jakie Twój dom zrobi na oglądających.
- Uporządkuj działkę – usuń niepotrzebne czy zniszczone przedmioty
- W zależności od pory roku – skoś trawnik, zgrab liście lub odśnież chodnik
- Usuń wszelkie drobne usterki, sprawdź np. oświetlenie zewnętrzne budynku
- Sprawdź instalacje i zadbaj, żeby były sprawne
- Odśwież wnętrza i napraw drobne uszkodzenia
- Zadbaj o porządek w domu i usuń osobiste rzeczy przed wizytą potencjalnego kupca.
Jak sprzedać dom – home staging
Home staging to usługa polegająca na przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu. Jej celem jest wyeksponowanie mocnych stron domu lub mieszkania poprzez odpowiednią aranżację wnętrz. Home staging ma wpłynąć na wzrost zainteresowania nieruchomością przez kupujących i zwiększyć liczbę oglądających, a w rezultacie zaowocować szybką sprzedażą i uzyskaniem dobrej ceny.
Home staging powinien poprzedzić sesję zdjęciową do ogłoszenia, oferta oparta o dobre jakościowo zdjęcia atrakcyjnych wnętrz
z pewnością wyróżni się spośród wielu innych.
Jak sprzedać dom – sprzedaż domu z biurem nieruchomości
Sprzedaż domu z pośrednikiem to ogromna oszczędność Twojego czasu. Agent biura nieruchomości przejmuje wszelkie kłopotliwe obowiązki związane ze sprzedażą – nawiązuje kontakty z osobami zainteresowanymi ofertą, odbiera telefony, odpisuje na maile, ustala terminy wizyt i prezentuje nieruchomość. Do Ciebie należy udostępnienie domu w umówionym terminie, ale osobiście nie musisz być obecny.
Jakie są inne zalety współpracy z biurem nieruchomości?
Pośrednik posiada odpowiednią wiedzę popartą doświadczeniem, często pomaga również w załatwianiu formalności dzięki czemu cały proces sprzedaży przebiega sprawnie, a jego działania marketingowe skutkują tym, że Twoja oferta dociera do szerokiego grona odbiorców, co pozwala szybko znaleźć nabywcę oraz sfinalizować transakcję. Pracownik biura nieruchomości to także świetny negocjator i w Twoim imieniu wypracuje cenę, której samodzielnie mógłbyś nie uzyskać.
Pomoc w sprzedaży nieruchomości Poznań
WGN Nieruchomości Poznań to lider na rynku sprzedaży nieruchomości w Poznaniu. Warto współpracować z najlepszymi, tym bardziej, że powierzając nam swoją ofertę oszczędzasz nie tylko czas:
- koszty promocji, reklamy oraz zamieszczania ogłoszeń na portalach ogłoszeniowych ponosi biuro
- cedując na pośrednika obowiązki sprzedającego nie tracisz środków na dojazdy w celu prezentacji domu
- nasi pracownicy przygotowują w Twoim zastępstwie dom do prezentacji.
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu +48 668 – 147 – 300
Zobacz również: